Open Woensdrecht 2014

23-03-2014 13:00

Open Woensdrecht 2014

Op zondag 23 maart 2014 organiseerde Dart Vereniging Woensdrecht het "Open Woensdrecht".
Iedereen die een pijltje wou komen gooien en mee wou dingen naar een prijs was van harte welkom deze zondag.

Opzet toernooi:
Single toernooi, 501. Er is gestart met een poule-systeem. Hierna gingen we verder met de Knock-Out ronde. We speelden met een winnaars- en verliezersronde, dus kansen voor iedereen.
Kosten waren € 10,- per persoon. Inschrijfgeld is prijzengeld. Er waren maximaal 64 plaatsen beschikbaar.

Opbouwen
Zondag 23 maart waren we met het bestuur om 10.30 uur paraat om alles in gereedheid te brengen voor ons toernooi. De zaal gaat om 11.30 uur open voor inschrijvers.
We plaatsen 3 dubbele dartbanen en hadden van ons zelf 5 banen beschikbaar. Er kon dus op 11 borden gedart worden.
Helaas was de opstelling met 3 dubbele banen niet zo erg handig maar door een foutje ging het helaas niet anders.
Er werden ook bordjes geplaatst met de sponsors van ons toernooi en bordjes met de vraag naar nieuwe leden. Ook lagen er flyers op tafel voor de Rabobank Clubkascampagne.

Deelnemers:
Omdat we met dit toernooi 64 plaatsen beschikbaar hadden konden mensen zich vooraf inschrijven door een mailtje te sturen naar ons eigen mailadres. Dit leverde tot en met zaterdag 22 maart al 57 aanmeldingen op. Op Facebook en onze website informeerden we geintreseerden over het aantal inschrijvingen en dus nog beschikbare plaatsen.

Op de dag zelf hadden we helaas 3 afmeldingen, maar er diende zich nog 8 spelers ter plaatse aan. We starten het toernooi dus uiteindelijk met 62 personen. Er schreven 13 eigen leden(*) van DVW zich in voor het toernooi. Er kwamen ook mensen van ver naar het toernooi van DVW zoals uit Yerseke en Schiedam.

Poule:
Met 62 deelnemers hadden we totaal 15 poules. Er waren 2 poules van 5 personen. Deze speelden ieder hun poule op 1 bord. De overige 13 poules hadden 4 personen en speelden met 2 poules op 1 bord. We zijn om 13.00 uur gestart en de poules waren rond 16.30 uur afgelopen.
De nummers 1 en 2 (met de meest behaalde punten uit de poule) gingen door naar de winnaarsronde en de overige gingen door naar de verliezersronde.
Tijdens de poule werd de hoogste uitgooi van 130 op naam gezet van Wim Bijl.

Knock-Outronde Winnaarsronde
In de winnaarsronde kregen Nigel van Milligen en Michel van Staalduinen een vrijloting naar de volgende ronde. De eerste ronde speelden we "Best of 3 legs". In de eerste ronde sneuvelden:
- Kees Hout
- Piet Hollestelle
- Wesley Hendrick*
- Eddie Stoerkel
- Korne v/d Wegen
- Dylan van Beers
- Erwin Tummers*
- Patrick v/d Woude
- Ron Stoerkel
- Niels Welten
- Cees van Toorn
- John de Nijs
- Corne van Dixhoorn
- Randy Hendrick
Inmiddels hebben we bij de winnaarsronde nog 16 deelnemers over. De tweede winnaars-ronde ging over "Best of 5 legs". In de tweede ronde sneuvelden de volgende deelnemers:
- Nigel van Milligen
- Kevin Somers*
- Huib Danker
- Robbert Verhagen*
- Michel van Staalduinen
- Wim Bijl
- Don Willeijns
- Arjan Hout

De kwartfinale winnaarsronde werd gespeeld in "Best of 5 legs". In de kwartfinale zijn uiteindelijk gestrand:
- Orlando Fortuin
- Arbo Stoop
- Peter Jaspers
- Peter van As

De Halve finale speelden we "Best of 7 legs". Wesley Plaisir wist te winnen van Mark Willekens met 4-1. Erik van Rijswijk wist van Stefan Couwenberg te winnen met 4 - 2. Mark Willekens verbeterde nog wel de hoogste uitgooi en zette hem weg op 140.
Hierna volgde de finale winnaarsronde. Deze werd gespeeld over 9 legs. Wesley Plaisir wist van Erik van Rijswijk te winnen met een overtuigend 5- 0.

Knock-out Verliezersronde
In de eerste verliezersronde hadden we 32 deelnemers. We speelden "Best of 3 legs". De volgende deelnemers wisten deze ronde niet te overleven:
- Erwin van Ginniken*
- Ron Tak
- Christiaan van Ham
- Carny Schaaf*
- Marco de Jong*
- Sjaak Westrate
- Yvonne van Kaam*
- Marianne Schoonen
- Peter Moeskops
- Famke van As
- Lau van Zweden
- Hans Verdult*
- Suzanne de Ron*
- Marco Jobse
- Rowan Duivenwaarde
- Priscilla Huiskes
Inmiddels hebben we bij de verliezersronde nog 16 deelnemers over. De tweede verliezers-ronde ging over "Best of 3 legs". In de tweede ronde sneuvelden de volgende deelnemers:
- Colinda Jaspers
- Johan Palinckx
- Dave Mourits
- Brian Dignum*
- Peter Jouwersma
- John v/d Eijnden*
- Wolfgang Richter
- Ronald van Oers*

De kwartfinale (8 spelers) verliezersronde werd gespeeld in "Best of 5 legs". In de kwartfinale zijn uiteindelijk gestrand:
- Bart Schoone
- Jimmy Bogers
- Wim Tak
- Dave Snepvangers

De Halve finale speelden we "Best of 5 legs". Michel Koot wist te winnen van Alfred Fix met 3-2. Remco Kuijlen wist van Ramon Hollestelle te winnen met 3 - 0. Ramon Hollestelle speelde nog tegen Alfred Fix om de derde en vierde plaats. Ramon won van Alfred met 3-1.
Hierna volgde de finale verliezersronde. Deze werd gespeeld over 7 legs. Michel Koot wist van Remco Kuijlen te winnen met 4- 2.

Overzicht prijzen:

Winnaarsronde:
1e plaats: Wesley Plaisir           € 200,-
2e plaats: Erik van Rijswijk      € 100,-
3e plaats: Mark Willekens        €   50,-
4e plaats: Stefan Couwenberg  €  50,-

Verliezersronde:
1e plaats: Michel Koot             € 100,-
2e plaats: Remco Kuijlen         €   50,-
3e plaats: Ramon Hollestelle   €   25,-
4e plaats: Alfred Fix                €   25,-

Hoogste uitgooi:
1e plaats: 140 Mark Willekens    € 50,-
2e plaats: 130 Wim Bijl
3e plaats: 129 Stefan Couwenberg
4e plaats: 109 Nigel Milligen
5e plaats: 100 Piet Hollestelle

Tot slot:
Dart Vereniging Woensdrecht bedankt alle medewerkers en natuurlijk de deelnemers van het toernooi! Ook bedanken wij met name:

- Erik & Audrey van Cafézaal Boulevard
- Toon van Kaam van Kadobier
- Wesley Hendrick van Hondensteps
- Erwin Tummers van Tummers Methodic
- Fabiënne De Windt van SoapEmotions

Wij hopen dat iedereen het naar zijn zin heeft gehad en wij hopen dat we volgende keer weer zo veel enthousiaste mensen mogen ontvangen. Kijk voor de overige foto's bij de categorie Foto's aan de linkerzijde van het menu.

Mochten er nog opmerkingen of ideeën zijn, dan graag een mailtje naar ons mailadres: DartVerenigingWoensdrecht@hotmail.nl