Open Woensdrecht 2018

11-03-2018 21:00

Open Woensdrecht 11 maart 2018

In de aanloop naar het toernooi bleek dat het een druk bezocht toernooi zou gaan worden. In eerste instantie hadden we plaats voor 65 deelnemers, verdeeld over 13 poules op 13 dartborden. Op 24 februari '18 heeft DVW besloten om 3 extra dartborden te huren om deelnemers niet teleur te hoeven stellen. In de laatste dagen ontvingen we nog een paar afmeldingen maar op de dag zelf kregen we de laatste aanmeldingen binnen en zat het toernooi vol. Er diende zich ter plaatse nog een paar deelnemers aan die af moesten wachten of iedereen die zich had opgegeven wel op kwam dagen. Gelukkig voor hun hadden we inderdaad nog een paar no-shows dus konden ze toch nog meedoen.

Uiteindelijk zijn we met 76 deelnemers van start gegaan. We hadden 4 poules van 4 deelnemers en 12 poules van 5 deelnemers. In een poule van 4 gooide men 3 keer 3 legs en in een poule van 5 gooide men 4 keer 3 legs tegen een ander tegenstander uit dezelfde poule. Iedere gewonnen leg is een punt. In een poule van 4 deelnemers gingen de 2 deelnemers met de meeste punten door naar de winnaarsronde en in een poule van 5 gingen 3 deelnemers met de meeste punten door naar de winnaarsronde. De 2 spelers met de minste punten gingen door naar de verliezersronde. De winnaarsronde telde uiteindelijk 44 deelnemers en de verliezersronde 32 deelnemers.

Deze keer viel het op dat we een zeer sterk deelnemersveld hadden, onder andere Jan van der Rassel, Wilco Vermeulen, Wesley van Trijp, Danny van Trijp, Nico de Krey, John Lokken en Ferry Beyleveld hadden zich ingeschreven. Maar er hadden zich ook sterkte deelnemers vanuit België ingeschreven zoals Peter Annaert. Kortom een prachtig toernooi voor DVW en de deelnemers!

Winnaarsronde

In de eerste knock-out ronde van de Winnaarsronde sneuvelden:

Danny Tilroe, Peter Geerts, Ad van Treijen, Pierre Wesenbeek, John Lokken, Don Willeijns, Arie Bakx, Gerard Cloots, Michael van den Bergh, Corné van Dijke, Devon Funk, Daniël Frank.

In de tweede knock-out ronde van de Winnaarsronde (beste 32) gingen de volgende deelnemers onderuit tegen een sterkere deelnemer:

John de Nijs, John Lobbezoo, Wim Bijl, Wesey Bour, Rudi Minnebach, Michael Domburg, Frank de Rond, Hans Verdult, Chris Hoth, Rohan Brouwers, Gary O'Hagan, Jacky Lamers, Aurelia Helmons, Wesley van Trijp, Michel Koot en Michael de Jong.

In de derde knock-out ronde (8e finale) in de winnaarsronde verloren de volgende spelers hun partij:

Raymond v/d Ende, Martin Jongejan, Sander Oostbrugge, Rowdy Schoremans, Jan van der Rassel, Kris van Haaren, Marco Joossen, en Laurent van Neylen.

In de vierde knock-outronde (kwart-finale)  van de winnaarsronde werden de volgende spelers naar huis gestuurd:

Ferry Beyleveld verloor van Wilco Vermeulen met 4-5

Colin de Vos verloor van Roland Ameye met 4-5

Sander Aarden verloor van Danny van Trijp met 0-5

Willy van Casteren verloor van Nico de Krey met 2-5

In de halve finale winnaarsronde won Wilco Vermeulen met 6-1 van Roland Ameye en won Danny van Trijp met 6-5 van Nico de Krey.

De uiteindelijke finale van de winnaarsronde ging tussen Wilco Vermeulen en Danny van Trijp. Danny van Trijp won met 5-7 van Wilco Vermeulen in een spannende partij!

Verliezersronde

In de eerste knock-out ronde van de verliezerronde sneuvelde de volgende deelnemers:

Cyrille de Kousemaeker, Kevin Schoots, Miranda Nieuwburg, Twan Vader, Michael de Vlieger, Natasja de Vos, Marco Bout, Stefan van der Kooi, Goedelieve Bellemans, Glen Janssen, Christian van Haperen, Florent van Bouwel, Jelle Feytel, Lajos Katona, Pim Kalhorn en Miranda Lindhout.

In de tweede knock-out ronde (8e finale)  van de verliezersronde gingen de volgende deelnemers onderuit:

Yvonne van de Bergh, Sven van den Eijnden, John van den Eijnden, Brian Dignum, Leo van Haperen, Jordy Helmons, Francois Annaert en Jeffrey Kruit.

In de kwart finale verliezersronde de volgende uitslagen:

Erik van Selm verloor met 1-4 van Ed Mastbergen

Marc van Oevelen verloor met 2-4 van Peter Annaert

Roel Aarden verloor met 3-4 van Ilco van Belzen

René de Vos verloor met 2-4 van Xander van Peer

In de halve finale verliezersronde won Ed mastebergen met 4-3 van Peter Annaert en won Ilco van Belzen met 4-1 van Xander van Peer. De uiteindelijke finale ging tussen Ed Mastbergen en René de Vos. Ed Mastbergen won met 5-3 van René de Vos.

Uitslag Open Woensdrecht 2018

Winnaarsronde:
1e plaats: Danny van Trijp € 200,-
2e  plaats: Wilco Vermeulen € 100,-
3e/ 4e plaats: Nico de Krey € 50,-

3e/ 4e plaats: Roland Ameye € 50,-

5e/ 8e plaats: Ferry Beyleveld € 25,-
5e / 8e plaats: Colin de Vos € 25,-
5e / 8e plaats: Sander Aarden € 25,-
5e / 8e plaats: Willy van Casteren € 25,-

Verliezersronde:
1e plaats: Ed Mastbergen € 100,-